جمعي از فعالين دانشجويي دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي استان يزد در حمايت از رياست دانشگاه آزاد اسلامي بيانيه‌اي صادر كردند.

در اين بيانيه آمده است: در آغازين سال‌هاي جنگ تحميلي عراق عليه ايران كه گوشه گوشه از گلستان كشورمان غنچيده چيده مي‌شد، فكر تاسيس دانشگاهي در ميان سراسر كشور و مسئولين ميهن عزيزمان انديشه‌اي را رقم زد كه در آن سال به متجاوزان و متخامصين فهماند، ايراني هيچ گاه در كسب علم و دانش در هر شرايط خاص حتي جنگي نابرابر، عقب نشيني نخواهد نمود. امانت دار كرسي رياست و مسئول اجرايي شدن اين انديشه و حاصل اعتماد آن هيات امناء عظيم‌الشان به همنشين سنگ صبور امام،‌ياور سردار سازندگي، ‌دكتر جاسبي رسيد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: دانشگاه آزاد جايگاهي شد كه بسياري از اين كشور به بهانه تحصيل خارج نشوند و ميلياردها دلار سرمايه در گوشه گوشه كشور به جريان بيفتد به حق دانشگاه آزاد اسلامي چرخه اقتصادي را رونق بخشيد، بيش از 11 ميليون مترمربع فضاي آموزشي،‌ احداث بيش از 330 واحد و مركز دانشگاهي، در اين مدت 25 سال كار كوچكي نيست.

اين نامه كه به امضاي نماينده بخشي از فعالين دانشجويي رسيده است، آمده: ما به عنوان نماينده بخشي از فعالين دانشگاهي آزاد اسلامي استان يزد به عنوان نماينده كوچكترين اعضاء دانشگاه آزاد اسلامي كه بزرگ مي‌انديشند، ضمن تقدير و تشكر از نمايندگان ملت به امينان و منتخبين مردم كه در روزهاي گذشته ضمن ارسال نامه به مقام معظم رهبري از زحمات دانشگاه آزاد اسلامي تقدير نمودند به بيانيه بسيج دانشجويي 16 دانشگاه كشور مندرج در يكي از مطبوعات كه متاسفانه به نام دانشگاههاي آن اشاره‌اي نشده است، خرده‌اي گرفته و با تنظيم كنندگان آن سخني دارم.

عزيزان هوشيار عرصه‌هاي مختلف كشوري،‌بسيجيان بزرگوار،‌اي وارثان شورآفرين دوران دفاع مقدس،‌اي مقلدين مكتب مرتضي علي (ع)،‌اي وامداران مكتب عشق و ايثار و شهادت،‌اندكي مطالعه و مقايسه با هر ديد و نگاهي وابسته به هر جريان فكري به شما خواهد آموخت در اين ربع قرن، دانشگاه آزاد اسلامي اين مولود انقلاب كار كوچكي نبوده است، مسلما در اين مدت 25 سال كساني قبل از شما بودند كه چنين سوالاتي داشته و به جواب نيز رسيده‌اند، ‌تاسيس دانشگاههاي به قول شما يوم‌الولاده كاري سخت‌تر از تصميمات كلان كشوري كه ساعتها نفر وقت صرف زمانبندي و اجراي آنها مي‌شود و در آخر نتيجه‌اي در برندارد، نمي‌نمايد. ولي شايد كاري ساده‌تر از تنظيم ساعت كار در اين كشور باشد؟

آيا تقسيم امكانات دانشگاه‌هاي سراسري كه بيش از اين براي يك نفر در نظر گرفته شده و بعضا از كسريهايش شكايت‌ها مي‌شد، اينك براي سه نفر اجحافي در حق شما نيست؟ آيا بهتر نيست به آن بپردازيد؟ آيا بهتر نيست به جاي اهانت و افترا به منتخب حضرت امام خميني (ره) در شوراي عالي انقلاب فرهنگي ،‌ ياريگر دولت در اجرايي شدن شعارهاي انتخاباتيش باشيم.

بسياري از مديران امروز به نوعي دانشجو يا استاد همين به باد ناسزا گرفته شده از سوي شمايند،‌ گاه با خود مي‌انديشم اگر تحصيل در اين دانشگاه، اگر تدريس در اين دانشگاه و اگر و اگرهاي ديگري كه مجال بيانش در اينجا نيست به ذائقه دولتيان خوش نمي‌آيد لااقل مالياتهاي كلاني كه از آن مي‌گيرند شيرين و دلچسب خواهد بود.

شهامت فرزندان دانشگاه آزاد نشات گرفته از شهادت فرزندانش و فضيلت قدوم مبارك شهداي گمنامي است كه با افتخار پذيراي حضور بر بركتشان گرديد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا